Saturday, 23 April 2011

Salam

Sebenarnya ramai yang minta saya menulis tentang Jerantut dan mengulas tentang politik Jerantut. Pada mulanya saya keberatan Ada beberapa sebab saya menolak untuk menulis tentang Jerantut. Pertama kerana sejak dari awal, Sri Tri Buana memang blog nasional dan menulis isu nasional. Kedua, saya tidak mampu untuk mempunyai banyak blog, tambahan pula sekarang saya antara pengendali blog Pahangku.

Namun demikian, kadang-kadang ada beberapa isu yang ingin saya kupas. Ada juga gerak hati untuk menulis tempat kelahiran saya ini. Namun saya tidak boleh menulisnya di blog Sri Tri Buana yang sebenar kerana ianya blog nasional, Saya membuat keputusan untuk membuat satu blog khas atas nama Sri Tri Buana juga untuk Jerantut. Maka lahirlah blog ini.

Saya akan menulis tentang Jerantut. Saya akan menulis secara jujur mengikut kacamata saya. Saya akan lepaskan komen yang yang bernas dan tidak menyentuh peribadi mana-mana pemimpin atau individu. Sudah sampai masa dunia blog di Jerantut perlu keluar dari selubung fitnah, spin dan cerita-cerita pungkor. Saya ingin lihat Jerantut bertambah maju, bukan hanya sekadar pembangunan fizikal, namun juga perkembangan minda dan etika.

Untuk makluman pembaca, blog ini masih dalam 'pembinaan' jadi maafkan saya tentang kekurangan templatenya. Saya sedang membaiki dari masa ke semasa.

Saya blogger berwajah dan saya tidak minat isu-isu remeh temeh. Dan saya bertanggungjawab atas apa yang saya tulis. Saya bukan jenis baling batu, sembunyi tangan. Saya juga harap blog ini dapat membantu atau membuka horizon baru Jerantut.

Salam dari saya,Sri Tri Buana.


3 comments:

Anonymous said...

Di alu-alukan bro...buat pulut kuning..potong ayam..tumbang kambing...baru meriah...!!!

mua..mua..mua...

Cg Pian said...

AHNIAH, JANGAN LUPAKAN LAKSAMANA JEBAT PULA

Anonymous said...

hoho, laksamana....macam laksam mana pulak, hehe