Tuesday 3 May 2011

Jawapan Kepada UD: Yang Hitam Atau Yang Putih, Sama Saja.

Hari ini Urag dRulug mengangkat posting bertajuk Yang Diangkat dan Yang Mengangkat. Antara isinya adalah beliau mengkritik WZWH kerana mengangkat dir sendiri sebagai rujukan blog-blog Jerantut. Saya tidak berminat untuk campur pertikaian kedua-dua yang suka bersaing siapa antara mereka sebenarnya lebih 'Tembeling Man'. Saya minat mengulas sindirian UD terhadap pegawai Ku Lan, dan Ku Lan sendiri.

Saya kenal UD tapi ini tidak menghalang saya mengkritik beliau jika saya rasakan pandangannya salah. Dia juga boleh kritik saya, tidak ada masalah. Berbeza pendapat jika kita matang tidak mendatangkan masalah. Masalah bagi sesetengah golongan di Jerantut, mereka langsung tidak boleh disentuh, jika disentuh, ada komplot, ada konspirasi. Ini negara demokrasi.

Saya tidak setuju dengan pandangan UD tentang pegawai Ku Lan yang menurut beliau tidak disenangi oleh orang Jerantut. Sebenarnya, letak siapa pun tetap akan ada yang tidak disenangi oleh orang-orang tertentu. Namun seorang ketua seperti Ku Lan perlu meletakkan seorang yang dipercayainya.

Soal yang hitam atau yang putih sama saja. Jika kita letak UD sekalipun, tetap ada yang tak berkenan. Jadi buat apa yang pemimpin berkenaan rasa sesuai. Itu hak beliau.

No comments: